RMS Queen Mary 2


Hydraulika Siłowa Wiadomości

RMS Queen Mary 2 to największy dotychczas zbudowany liniowiec transatlantycki, mierzący: 345 m długości, 41 m szerokości i 72 m wysokości. Zbudowany w stoczni we Francji, posiada 14 pokładów pasażerskich. Budowa zajęła 22 miesiące. ( Hydraulika Siłowa News ) Statek ma napęd o mocy 84 MW z mocą elektrowni 114.8 MW (cztery silniki Diesla Wartsila typu „Common rail” i dwie turbiny gazowe General Electric). Jego prędkość maksymalna to 29,6 węzłów. Statek może pomieścić 2620 pasażerów. Hydraulika siłowa Queen Mary 2 musi być ogromna. Same urządzenie hydrauliczne budzą podziw jak i zastanowienie nad tym, że człowiek mógł stworzyć takiego kolosa. Już sam napęd cztery silniki Diesla Wartsila typu „Common rail” i dwie turbiny gazowe General Electric mówi sam za siebie. A wielkość turbin zaskakuje. Hydraulika siłowa na tym statku jest wszędzie. Tak dla ciekawskich powiem że bilet na sześciodniowy rejs kosztuje, zależnie od klasy kabiny, od 1.000 euro (1150 dolarów) za osobę do 30 000 euro (ponad 46 500 dolarów amerykańskich).

Hydraulika Siłowa to coś co nas zawsze pociągało. Dlatego staramy się przybliżyć zagadnienia z nią związane na tym blogu. Firma Maron prowadzona przez Romana Graczyka to więcej niż firma to pasja związana z hydrauliką siłową.